6 Ağustos 2017 Pazar

BUZ YÜREKLER/KANLI İCAT/FORMÜLÜN PEŞİNDE/GENÇOSMAN DENİZCİ/HAYAT YAYINLARI



BUZ YÜREKLER/GENÇOSMAN DENİZCİ
Üç küçük afacan, sabah erkenden şen şakrak, arada bir kartopu da oynayarak geldikleri yoldan, şimdi hızlı ve korku dolu adımlarla evlerine doğru koşuyorlardı. Ahmet ile Kerim niçin koştuklarının farkında bile değillerdi... Yüzü dolaba dönüktü. Işığın, dolabın cam kapağına yansımasıyla, salona bitişik oda kapısının eşiğinde bir gölgenin varlığını hissetti! Korkuya kapıldı, yavaş yavaş arkasına döndü. Hemen kaçıp gitmesi gerekirken küçük ama sessiz adımlarla odanın kapısına doğru yaklaşmaya başladı. Kapıya üç adım kala, "Kim var orda?" diye seslendi...

Tarihi mekânlar arasında seyahat ederken, soğukkanlılıkla işlenen cinayetleri ve sonrasında yaşananları okuyacağınız bir Anadolu polisiyesi.
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 312

Baskı Yılı: 2016

KİTAP YORUMUM
kitap 3 seriden oluşuyor ve tarzı da Polisiye. 1. kitapta Tarihi eser kaçakçıları yakalayarak başarısına başarı katan Fatih komiseri acaba gelecekte neler bekliyordu.
Bu bölümden öğrendiğim ders ise çocukların ailelerinden hiçbir şey saklamamaları gerektiği, uzak ıssız yerlere gitmelerinin sakıncalarını gördük. Bazı öğretiler vardır ki geleceği etkiler. Tıpkı o çocukların yaşadığı korkunç deneyim gibi.
KANLI İCAT/GENÇOSMAN DENİZCİ
Bir kan davasının hedefindeki genç mucidin yaptığı alet dikkat çeker. Uluslararası bir enerji şirketi bu aleti ele geçirmeye çalışırken, genç mucit ölü bulunur.

Katil kan davalısı mı yoksa enerji şirketinin tetikçisi mi?

Tarihi eser kaçakçısı arkeolog profesörün hapishanedeki sır ölümü ile genç mucidin öldürülmesi arasında nasıl bağlantı var?

Bir Anadolu Polisiyesi dizisinin ikinci kitabı olan Kanlı İcat'ta, Başkomiser Fatih yine suçluların peşine düşüyor, gizemli vakaları ustalıkla çözüyor.
(Tanıtım Bülteninden)



Sayfa Sayısı: 352

Baskı Yılı: 2015
KİTAP YORUMUM
2. kitapta ise, kan davasının kaç ailelerinin yıkımına mal olduğunu, yaşarken bir çok insana faydalı olabilecek iken, sırf gereksiz ölümler yüzünden kaç gelecek sönüyor.
Kitaptan öğrendiğimiz ders ise, hırslar araya girdiği zaman büyük görevlerde olan hayatımızı, çocuklarımızı emanet ettiğimiz kişiler bile yanlış şeyler yapabiliyor. Para hırsı, hep ben kazanmak istiyorum hırsı ve tabi ki manevi eksiklik yine birçok yanlışa sürükleyebiliyordu. Çocuklar ise büyükleri her zaman örnek alırlar. Tıpkı avukat örneğinde olduğu gibi.

FORMÜLÜN PEŞİNDE/GENÇOSMAN DENİZCİ
Anadolu Polisiyesi Serisi’nin bu üçüncü kitabında yazar;
başkarakteri Başkomiser Fatih ile yine harikalar yaratıyor…
İstanbul’da işlenen cinayetleri çözmek için kolları sıvayan korkusuz, cesur ve yaman bir polis şefi olan Başkomiser Fatih, yine inanılmaz efor sarf ediyor, akla-hayale gelmeyecek ipuçlarını birleştiriyor ve sonuca ulaşıyor.Profesörün insanlık adına bulduğu müthiş formülün peşine düşen karanlık güçler… Kaçırılan Türk gencini kurtarmak için İngiltere’ye giden Başkomiser Fatih’in, oradaki kadim dostu ve meslektaşı Scotland Yard polis şefi Kevin’le birlikte nefes kesen operasyonunu okurken yerinizde duramayacak, kendinizi olayların içinde bulacaksınız.
 (Tanıtım Bülteninden) 

Sayfa Sayısı : 352

KİTAP YORUMUM.
Serinin3. kitabında ise Şiddetin getirdiği zararlar. Bazen doktorlarında tedavi görmeleri gerekebilir. Özellikle psikolojisi bozulmuş doktorların bir çok insana zararı olabilir.
Kitapta yine kıskançlığın getirdiği "niye ben yapamaz mıyım" gibi garip psikolojik septomlarını doğurduğu sorunları görüyoruz. Fatih Komiser ile Kevin'i çok sevdim.
Kitaptan bize yine yansıyan ders ise, iyi insan olmak, gerçek dostluğu yakalamak için dil, ırk, yaşadığı yer fark etmez. insan her halükarda iyi insan olabilir. Sol tarafı olan herkes iyi insandır. Yine bize yansıyan ders, eğer önemli bir buluş yapılıyorsa bunu ailemiz dahil kimse ile paylaşmamalıyız. Tabi ki buluş hayata geçene kadar. Kaan'ı sevdim. Umursamaz gibi görünen bazı tavırlarını finalde yaptığı olumlu hareketleri ile aslında iyi bir insan olduğunu gösterdi. Nesrin'in öfkesini çok içten hissettim. Kim olsa aynı şekilde tavır takınırdı.
Ölüm her zaman kötüdür ama hele ki bir sevdiğimiz cinayete kurban gittiyse bu daha da kötüdür. Yazarımızın dili oldukça akıcı. Zaten 3 seriyi çok kısa bir zaman diliminde okuyabiliyorsunuz. Fatih komiserlerin çoğalmasını diliyorum. Öykü'yü de kutluyorum eşinin her zaman yanında olduğu için.

DİPNOT: KİTAPLAR TEK TEK DE OKUNABİLİYOR. KONULAR BAĞIMSIZ OLDUĞU İÇİN HER KİTAP AYRI BİR KEYİFTİ.
Değerli yazar Gençosman DENİZCİ'ye eserlerini bana ulaştırdığı için teşekkür ediyorum.

DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon