6 Ağustos 2017 Pazar

*ANLIYORSUN DEĞİL Mİ? *ANDREJ BLATNIK* *DEDALUS KİTAP*



*ANLIYORSUN DEĞİL Mİ? *ANDREJ BLATNIK*
          *DEDALUS KİTAP*
Blatnik Avrupa ve Balkanların en değerli anlatıcılarından. Birçok dile çevrilen yapıtlarıyla, bu yapıtlardaki yenilikleriyle kurmaca ve onun dil geleneğine belirgin düzeyde katkısı var. Dünya edebiyatı onu böyle biliyor. 

"Blatnik'in yaşamına bakıldığında, çeşitlilik gösteren deneyimlerle oluşmuş bir birikimi var. Az bir parayla, otostop yaparak çeşitli kıtalara yaptığı yolculukların yazın hayatını şekillendirdiği, yetkin bir edebiyat ve sosyoloji eğitiminin ardından, bir süre bir rock müzik grubunda elektrogitar çalmış olması metinlerinde seçtiği kelimelerin rengini belirlediği ortada. (…) Birçok öyküsünde sayrılı düzenekleri yüksek voltajlı cümleleriyle sorguluyor, hırpalıyor ve bunu yaparken paradoksal ve alaycı bir biçem kullanıyor."
-Sedat Demir, Radikal Kitap-
(Tanıtım Bülteninden)
KİTAP YORUMUM
Ben kitabı okurken adeta yazarı ile sohbet eder gibi hissettim. Hayatın gözlemlerini kalemine takılan köşeden yazan yazar oldukça samimi kalemi ile hem düşündürüyor, hem de hayata bakış açısını dile getiriyor.
Kitabın bana öğretisi de şudur; ki en önemli öğreti benim için. Hayatımız da hepimizde sorunları var. aşık oluyoruz, bazen maddi/manevi sorunlarımız oluyor. Bazen terk ediliyoruz, bazen de yanlış insana aşık oluyoruz. Aslında önemli olan şu. Ne yaşarsak yaşayalım, onu tecrübe hanemize taşımaktır asıl olan.
Bir Çay saatinde okuyacağız güzel bir eserdi.
DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon