12 Haziran 2017 Pazartesi

UTANDIM * PINAR ÇAĞLINER * CİNİUS YAYINLARI *



* UTANDIM * PINAR ÇAĞLINER * CİNİUS YAYINLARI *

Hepimizin yaşanmışlıkları benzer, hepimiz bir noktada buluştuk, birbirimizden haberimiz olmasa da. Aynı olaylara güldük, benzer kişilere sinirlendik, benzer olaylar canımızı acıttı, benzer olaylara kızdık, kabul edemedik, algılayamadık, bağırdık ağlayarak, çaresiz olduğumuzu, yalnız olduğumuzu hissettik, tutunacak bir dalımız kalmamış gibi, kızdık kendimize, çok kızdık, kimimiz hâlâ kendini affedemiyor, belki o olay, o kişi için... Benzer yaşanmışlıklarımız, siz orada ben burada, siz geçen sene, ben on sene önce. Ne fark eder? Dokunulmuş o kalbe bir kere, iyi ya da kötü... Şimdi ben nerede miyim? Hadi başlasın hikâye... Belki bir ışık olabilirim size. İçten ve yalansız yazılanlar umarım bir denizyıldızına yön verir. Zamanında yokluğunu, eksikliğini yaşadığım, hissettiğim her şey, şu an sahip olduklarıma birer armağandır.
(Tanıtım Bülteninden)


KİTAP YORUMUM
Bir insanın kendi yaşadıklarını birebir hiç üzerini kapatmadan duyguları dahil anlatması, anlatmaya çalışması oldukça zordur. Bunu kendimden biliyorum. "Utandım" eseri yazarın 2. kitabı. 1. kitabı SALINCAK isimli yine oldukça başarılı bulduğum bir kurguydu.
Kitapta çok duygusal sahneler yaşadım. ilk eşin ölümü, son an'ları ve öğrenme aşamaları. Yine hastane dönemi okurken yoğun duygular yaşadım. Dedim ki kendime buna benzer şeyler yaşayan birisi olarak Duygu yalnız değilmişsin. Bu yüzden aslında edindiğimiz tecrübeler yazılmalı ki insanlara faydalı olabilinsin. Yazarımızın en büyük ödülü bence ailesi. O yüzden başardığını düşünüyorum. Çünkü eğer bilinçaltına sağlam bir aile varsa bilirsiniz ki dönüp dolaşacağınız yer sımsıcak ailenin kollarıdır.
Bazı insanlar vardır, iki kelime konuşursunuz ve dersiniz ki farkındalığı var. Yazarımızdan onlardan birisi. Kitabı okuyunca anladım ki acilen bende "Avni" kitabımı yazıp bastırıp hak eden kişilere ulaştırmalıyım.
Utandım kelimesinin altları çizen değerli yazarım bende çok utandım. Tembellik yapıp halen kitabımı yazmadığım için diyorum. Sizin kitabınızın bana şu an itibari ile ilk önemli faydası bu oldu.
Kitabın yine bir sürü öğretileri var. Hangi birini sayabilirim bilemiyorum ama damakta tat bırakan nadir eserlerden birisi.
Aslından dışarıdan görüp de hiç bir derdi yo sandığımız kişilerin ne çok sorunları var ve belki de büyüdüler ruh olarak erittiler, kuruttular tüm sorunları. Demek ki kurutulabiliyormuş sorunlar. Geçmiş sevgiyle temizlendiğin de. Yine affedememenin, ve haksızlığa uğramanın aurayı yırttığını ve hastalık olarak bize döndüğünü biliyorduk ve bunu bir kez daha kitabı okuyarak teyit etmiş oldum.
Utanmak ve hatalarımızı görüp düzeltmek, yerinde ses çıkartmak, affetmek bizi ışıldatacak gelecekte başarı kaçınılmaz olacaktır. Yaşı çok genç olmasına rağmen çok büyük ağır deneyimleri yaşayan yazarımızı ben şu an ki konumundan dolayı sevgiyle kutluyorum.
ilk konuştuğumuz da anlamıştım farkındalığınızı ve kitabı iyi ki yazıp bizlere ulaştırmışsınız diyorum. Sol tarafı olan insanları inanılmaz seviyorum. Her gün konuşmasak bile yüreğimiz paylaşıyor seninle. Biliyorum ki bir çok insanda böyle düşünüyor değerli yazarım hakkında.
Değerli eserini bana ulaştırdığın için değerli yazarım Pınar ÇAĞLINER'e çok teşekkür ediyorum. Yüreklere dokunduğun için de teşekkür ediyorum. iyi ki varsın.




DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon