24 Nisan 2017 Pazartesi

* HERKESLEŞME * TUNÇ İLKMAN * DESTEK YAYINLARI *



* HERKESLEŞME * TUNÇ İLKMAN * DESTEK YAYINLARI *
"Zeyneb'le o akşam güzel bir parkta oturduk ve âşık olduk. Güzel bir parkta oturmak ve âşık olmak harika bir şeymiş. Küçük kesekâğıdından çıkardığım pişmiş kestanelerin kabuğundan kolayca ayrılan kısımlarını ona veriyor, tüylü zarını soyamadığım kırıntılarını ise kendi ağzıma atıyordum. İsimlerimizi henüz bilmiyorduk. Sorma gereksinimi de duymamıştık herhalde. Nasıl olsa öğrenecektik. Ve ben ilk başta bunu Zeynep olarak algılayacaktım. 'Yalnız sonu b ile' diye uyardığındaysa önümüzdeki senelerde ona 'Zeynebim' derken adını bozmayacak olmaktan büyük sevinç duyacaktım."
(Tanıtım Bülteninden)
Sayfa Sayısı : 160


KİTAP YORUMUM
İnsanların maskeli gezmesi , güvenilecek insanların olmaması ve ailesi, sevdiği kadını da kaybetmesi üzerine intiharın eşiğine gelir ve bir arkadaşından yardım ister. Olaylar zinciri böyle başlıyor. Ölmeden yapmak istediklerini arkadaşı ile birlikte yapmaya karar verirler. Kim bilir belki de artık intihar etmekten tam vazgeçecek iken yine ihanet ile tanışması gerçeklerin perde arkasını öğrendiğinde katil olmasına yol açar.
Kitabın özü şu aslında. İnsanların kariyer uğruna para uğruna tek düze yaşam sürmeleri, mecburen onaylamadıkları şekilde yaşamaları Ömer'i rahatsız ediyor. İstiyor ki herkes inandığı değerler de yaşasın. Ama hayatı bir de devam etmek için para lazım. Bunların üzerine birde ailesini, sevdiğini kaybeden ölümüne yardım etmesi için yardım istediği arkadaşı tarafından da ihanete uğrayınca artık o da soğukkanlı şekilde yaşadıkları bir kişiye dönüşür. Tabi ki gizemin kaçmaması için konuyu anlatamıyorum ama korku ile karışık acaba Ömer gerçekten intihar eder mi ya da arkadaşı onu bir şekilde vazgeçirir mi diye düşünüyorsanız mutlaka okuyun derim.

Tabi ki son bölüm beni inanılmaz şaşırttı. Madur sandığınız kişi bazen de başkasını madur edebilir. Ha birde şu var, mecburen hepimiz değişmek ve hayata uyum sağlamak adına nadir de olsa kişiliğimizin dışına çıkabiliyoruz. Tabi ki bizi,biz yapan değerleri bozmamak kaydıyla. Aşka saygım sonsuz. Hatta ben aşk kadınıyım ama, hastalık derecesine gelen aşkları hiç olmasa daha da iyi olurdu diyorum.


DUYGU SONGÜL KAHRAMAN

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon