20 Eylül 2014 Cumartesi

*()* BİR GECEYE ALTI AY *()* MERYEM SEYDA PARLAK *()*

*()* BİR GECEYE ALTI AY *()* MERYEM SEYDA PARLAK *()*
Öncelikle şunu söyleyim sizi sıra dışı bir hikaye bekliyor. Kitap hem kişisel gelişim hem sizi sizden alacak empati yaptıracak bir hikaye ile karşınızda. 
Selin oldukça güçlü bir karakter. İster istemez kendinizi onun yerine koyacak affetmek bu kadar kolay mı? Diyeceksiniz. 
Kaç kadın tecavüze uğrasa ve hamile kalsa o çocuğu dünyaya getirirdi? Ya da kaç kadın Tecavüze uğradığı adama bir şans daha verip onu düzeltme yoluna girerdi? Bir insan hem iyi hem kötü olabilir mi?
O ince ayrıntı çok güzel anlatılmış. Şartlarımız her ne kadar kötü olursa olsun eğer gerçekten değişmeye karar verirsek mutlaka değişiriz. Değişmenin ana kaynağı kesinlikle kitapta da vurgulandığı gibi sevgi, güven, istikrardır. En önemlisi affetmek belki de.Affettiğimiz zaman zaten sorun yarısını çözmüş oluyoruz. Ben okurken çok keyif aldım. Selin gibi olmayı çok isterdim. Selin hem iyi bir anne, hem iyi bir dost, hem iyi bir hanım, hem iyi bir patron, hem iyi insan en önemlisi. Kimseyi yargılamadan içindeki acıları bir yana bırakıp çocuğu için yaptığı fedakarlığı görünce ister istemez kendinizi yargılayacaksınız. O zaman diyeceksiniz ki hayatta aslında biz istersek halledilmeyecek mesele yok. Yeter ki istikrarlı olalım.
Ben selin’i, her şeye rağmen jake’yi, Mariam’ı çok sevdim. Bu kitap da hiçbir şeyin aslında o kadar da kötü olamayacağı ve biz istersek düzeltebileceğimiz anlatılıyor. Her kesime hitap eden yalın hitap tarzıyla birçok kitleyi toplayacağını düşündüğüm bir eser. Sayfa sayısı 270 ama kesinlikle minik yazıldığı için 500 hatta 600 sayfalık bir roman göreceksiniz karşınızda. Fiyatının çok uygun olduğunu düşünüyorum. Hem sizi düşündürecek hem de empati yapıp hayatınızı sorgulayacaksınız.
Madem en kötü insan bile değişebiliyor gerçek şansı tanıdığımız da o zaman pes etmek yok. Evliliklerin bile sorgulanacağı boşanmaların büyük oranda azalacağını okunduktan sonra düşünüyorum. İlişkiler irdelenirken arasına sevgi serpiştirmenin önemi çoğu eserde olduğu gibi bu eserde de irdelenmiş. Ben çok keyif alarak okudum ve Selin’in güçlü yenilmez kalbini özleyeceğimi çok iyi biliyorum.
Bu değerli eseri benimle buluşturduğu için yazar Meryem Seyda Parlak’a teşekkür ediyorum.
DUYGU SONGÜL TÜRKOĞLU

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Bir Kitap Bin Yürek Published @ 2014 by Ipietoon